reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Madárová

Mária Madárová

Bloger 
  • Počet článkov:  96
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodená v auguste, milujúca leto, knihy a cestovanie. Zoznam autorových rubrík:  Z cestovateľského denníčkaRodinná anamnézaNezaradené

reklama

Rodinná anamnéza

Píšem ľavou

Mária Madárová

Píšem ľavou

„Nerobte z ľaváka praváka!" mali sme napísané v škole na chodbe. Takíto násilne preučení jedinci síce píšu pravou, lebo tak ich to naučili, ale pri väčšine ostatných činností používajú ľavú ruku. A ja som na tom presne opačne.

  • 13. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 240x
  • 12
Bábätko

Mária Madárová

Bábätko

Uprostred leta píšem kamarátke vydatej v Holandsku, že čo má nové a kedy sa opäť ukáže v rodnom meste. V odpovedi uvádza dátum svojho slovenského pobytu a dodáva: „Novinky osobne." Od toho momentu mám pocit blížiaci sa istote, že čaká bábo, a hneď si predstavujem malé blonďavé dievčatko sediace v kočíku a zvedavo sa obzerajúce okolo seba.

  • 24. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 256x
  • 10
Vianoce na pare

Mária Madárová

Vianoce na pare

V každej rodine vznikajú nejaké tradície, ktoré sa viac či menej vedome dodržiavajú. Napríklad ja sa stále pýtam babky, či k nej môžem prísť. Deň pred plánovanou víkendovou návštevou zavolám a položím obligátnu otázku: „Babíííííí, môžem prísť?" A ona mi vždy odpovie niečo v tom zmysle, že sa nemám pýtať, len oznámiť, že prídem. A dodá, že ma urúbe a že remeň má už nachystaný. Teda, niežeby ma niekedy doma bili... Ale je to skrátka tradícia.

  • 18. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 184x
  • 0
Bé, Rh faktor negatív

Mária Madárová

Bé, Rh faktor negatív

Bolo to dávno, mala som možno nejakých deväť rokov, keď som si v košickom večerníku prečítala krátky článoček. O tom, ako sa doktorka pri pohľade na mladú slečnu začudovala: „Včera ste mali osemnásť a dnes ste prišli darovať krv?" Zaujalo ma to a povedala som si, že keď budem veľká, urobím to isté.

  • 28. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 702x
  • 25
Čo len z toho decka bude..?

Mária Madárová

Čo len z toho decka bude..?

...povzdychne si nejeden dospelák pri pohľade na svoje či cudzie potomstvo. Tak trochu sa to dá vypozorovať z detského správania. Povahové črty človeka sa až tak nemenia.

  • 11. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 773x
  • 5
reklama
Spomienky v kove zhmotnené

Mária Madárová

Spomienky v kove zhmotnené

Celé to začalo Eiffelovkou... Presnejšie výletom do Paríža, z ktorého som si pred mnohými rokmi priniesla klasický suvenír - prívesok na kľúče v tvare Eiffelovej veže.

  • 26. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 532x
  • 3
Výroky z kalendára

Mária Madárová

Výroky z kalendára

Noviny a časopisy pravidelne uverejňujú zaujímavé a vtipné výroky osobností. Novinári striehnu na rozličné perly múdrosti. Ale občas niečo pamätné odznie v každej domácnosti. V novinách sa tie výroky neocitnú, aj keď niekedy sú hodné zápisu - minimálne do kalendára. Pre pobavenie ďalších generácií.

  • 4. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 481x
  • 3
Zet ako Zuzana

Mária Madárová

Zet ako Zuzana

V našej rodine - respektíve v jej ženskej časti - sa pred rokmi udomácnil zaujímavý vianočný zvyk. Asi aby sme to nepreháňali s darčekmi a aby boli Vianoce zábavnejšie, tak sa každoročne na jeseň vyžrebuje jedno písmenko a na to sa kupujú darčeky (alebo aspoň jeden).

  • 8. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 986x
  • 7
Mala som krásne detstvo...

Mária Madárová

Mala som krásne detstvo...

Zbierali sme známky a céčka, niektorí aj servítky a obaly od zahraničných žuvačiek.

  • 5. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 081x
  • 22
reklama
SkryťZatvoriť reklamu